štvrtok 12. júla 2018

Škriatok v pyžamku

Autor: Zuzana Kubašáková

Vydavateľstvo: Taktik

Rok vydania: 2016

Počet strán: 80

Žáner:  pre najmenších

3+


Viem, že asi to je len moja domnienka, ale vznik tejto knihy si predstavujem asi takto:
mamičky, ktoré vypustia svoje deti na záhrade a konečne si sadnú spolu na kávu. Jedna cez druhú spomínajú všetky nedostatky svojich roztomilých detí a napadajú im rôzne pomôcky, rozprávkové bytosti, vďaka ktorým sa im problém podarilo prekonať. Odrazu jedna z nich vyhlási dôležitú vetu: čo keby som napísala knihu? Všetky súhlasili, spísali si problémy, s ktorými bojujú a dokonalý brainstorming pomohol k vzniku takmer dokonalej knihy.

 Áno, sú v nej skoro všetky tie klasické problémy s deťmi: nechce si umývať zuby, strihanie nechtov je katastrofa, smejú sa mi, že nosím okuliare, upratovanie hračiek – hotový boj.  Každý príbeh samostatne vysvetľuje dieťaťu ako prekonať strach či nechuť a jednoducho to urobiť.

Až po dočítaní knihy som narazila na kritické recenzie - vytknuté autorke, že gro výchovy v príbehoch je  o vydieraní detí rodičmi a napadlo mi iba: podľa seba, súdim teba. Ku každej rozprávke možno pristúpiť svojimi osobnými skúsenosťami individuálne, a tak v nej vidieť niečo iné ako ten druhý. Vysvetlenie rozprávky je na rodičovi a on určí jej smer.

Takže za mňa ÁNO, ÁNO a môj syn ÁNO, ÁNO, ÁNO. Poučná, zaujímavá, príbehy nie sú len obyčajnými táraním, ale majú hlavu a pätu a naozaj dieťa môže nad nimi uvažovať a pomôžu. A pani Zlosť pravidelne ničíme spláchnutím v záchode :)

Mne dokonalosť kazí úplná drobnosť -namiesto fotiek by sa mi  páčili kresby :)


MOJE HODNOTENIE 
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára