nedeľa 28. januára 2018

Krajina mlčania




Autor: Tessa Afshar

Vydavateľstvo: Kumran

Rok vydania: 2017

Počet strán: 280

Žáner:  náboženská literatúra



„Keď som sa narodila, meno mi vybral otec. Spojil dve hebrejské mená: Eli, čo znamená môj Boh, a Anna, čo v našom jazyku značí milosť. “

Krásny deň, slnečné lúče, ktoré pohladia nielen tvár, ale aj dušu. Radosť zo života, roztopašné šantenie a náhly zvrat osudu. Veselosť vystrieda smútok. Len veľmi málo stačí na to, aby sa všetko zmenilo. Čierna tma a mračná, ktoré zastrú životný osud. Eliannin život už nikdy nebude ako predtým. Stačí okamih nepozornosti a jej  brat prichádza o život. Výčitky, odsúdenie milovanej osoby a pocit osobného zlyhania.

„Žili sme neisté časy, plné otrasov a zmien, a nebola som jediná žena, ktorá prácou, kedysi vyhradenou iba mužom, posúvala hranice dovoleného. “

Elianna po nešťastí preberá zodpovednosť za otcov podnik. Útechu, ktorú u neho hľadá a nevie jej alebo nechce poskytnúť, môže nájsť v jeho diele a  pohltená vírom práce, zužitkovaním svojho talentu, sa snaží zabudnúť na svoje bolesti.  Duša je prázdna a túži po naplnení láskou. Jej srdce neodpovedá na volanie Boha a zatvára sa nielen pred ním, ale aj tými, ktorí jej  chcú poskytnúť pochopenie. Choroba duše častokrát prechádza aj na telo, a tak Eliannu postihuje nešťastie za nešťastím. Pomoc hľadá takmer všade, zúfalstvo môže premeniť na zázrak len jeden prorok, k nemu si však musí nájsť cestu.

Príbeh Elianny je príbehom z Nového zákona. Autorka majstrovsky vykresľuje pozadie biblických postáv,  a tak je to aj v prípade Elianny. Slová útechy, povzbudenia, ktoré sú navonok smerované Elianne patria nám všetkým. Každý sa hľadá, poznáva sám seba a snaží sa nájsť cestu k Otcovi. Učíme sa trpezlivo znášať naše bolesti a utrpenia, prijímať choroby a odpúšťať nepriateľom. Nie je to síce ľahké, ale nie je to nemožné. Dokáže to Elianna?

Autorka zobrazuje aj historické pozadie a poodhaľuje život a postavenie žien, židov v období nadvlády Ríma.

Knihu som dostala ako darček. Prvé stretnutie s touto autorkou ma veľmi potešilo a Krajinu mlčania som prečítala za jeden jediný deň. Vďaka tolerancii členov domácnosti som ju vyslovene zhltla. Určite siahnem po jej ďalších knihách.



MOJE HODNOTENIE  ★★★★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára